Založ si blog

Mám na krku výpalníkov…

/a mám im vari agresívne odporovať a nedávať im, čo pýtajú?!/

Priznám sa, mám obavy. Vyhorím, nevyhorím? A čo bude s deťmi? Neutrpia zranenia? Máta mi to hlavou, ale zatiaľ nechávam udalosti plynúť svojou cestou. Nechcem sa do toho agresívne zamiešavať, netuším, aké by to mohlo mať následky.

A tak len ostro sledujem kroky výpalníkov, ktorých mám na krku. Sú fakt nenásytní. Stále chcú nové a nové šušťavé papieriky. Schmatnú svoj lup a zmiznú von. Kým si užívajú slniečka a míňajú svoj lup, je pokoj. Ale ja viem, že sa zas a zas vrátia. Čo ich zastaví? Vari až sneh?!

Výpalníci sa práve náramne bavia na tom, že „chcú byť županmi“. Čo im je na tom smiešne?! Byť županom znamená mať určitú moc. Jasné, že mnohí chcú byť županmi. Ale výpalníkom je to na smiech. Predstavujú si ľudí, ktorí chcú byť kusmi handry visiacimi na vešiaku v kúpeľni. Nuž, každý má hranicu smiešnosti dakde inde. Pre deti je to smiešne. Chichúňajú sa na tom. Chichúňajú sa na novinovom nadpise, ktorý teraz vypaľujú.

Akonáhle slnko preplo na jarný mód a začalo viac hriať, už moje deti trielili pre lupy, nazbierali papiere a vypaľujú písmenká na papieri. Chce to precíznosť a pevnú ruku, ak chcete vypáliť lupou len presne čierne písmenká a nie aj okolitý biely papier. Sledujem ich zábavu, dohliadam na požiarno-bezpečnostné predpisy, veď som sa už v práci nahasil dosť, viem, ako na bezpečnosť. Ale keď nechávam deti samé, dávam lupy pod zámok. K peniazom. To snáď nerobí nikto. A či si niekto schováva a zamyká lupy? Nie lupy ako kradnuté veci. Lupy ako zväčšovacie sklá. Aby sme si ujasnili pojmy. Viem si predstaviť, že kradnuté lupy sa schovávajú a zamykajú. Aby zlodeja neokradol iný zlodej alebo nebodaj policajti. Ale poznáte niekoho, kto musí zamykať lupy, zväčšovacie lupy, keď odchádza z domu?! Tak ste ho práve spoznali.

Mám doma na krku výpalníkov, ktorí môžu byť nebezpeční. Baví ich očierňovať a nechávať za sebou vypálené miestalupa – na papieri. Nebudem im kaziť radosť. Hasiaci prístroj je poruke, pálenie prebieha na nehorľavom mieste a tak môže zábava pokračovať. Asi až do neskorých jesenných mesiacov, keď slnko zasa stratí svoju silu. Dovtedy mi držte palce – na páke hasiaceho prístroja… (-:

Mesto, čo mi dráždi zmysly…

17.08.2011

… Drážďany mám stále v mysli. Na dovolenke, kde som sa obšmietal okrem iného aj v severných Čechách, som navštívil i metropolu Saska, Dresden. Drážďany sú veľmi krásne, je neuveriteľné, ako sa toto mesto dokázalo pozviechať z trosiek dvojdňového brutálneho bombardovania vo februári 1945. Škoda, že som mal na mesto tak málo času, navštívil som len časť [...]

Ako zo ženy urobiť muža…

01.03.2011

A zas sa nám chybička vlúdila, do tabuľky zablúdila…

Ako sa Vlk Žralokom vzoprel

31.01.2011

Kde bolo – tam bolo, za siedmimi horami a za siedmimi bankami si v pokoji hovelo pekné horské jazero, kde vetrík čeril hladinu vody a Rusi čerili hladinu vodky. Problémy v jazere boli snáď len so smeťami, ktoré tam zvery nahádzali, počnúc papierikom od Hašlerky končiac hrdzavou Tatramatkou.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Lasky

o všeličom prevažne nevážne...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 60242x
Priemerná čítanosť článkov: 3765x

Autor blogu