Založ si blog

Šľahne ma z … interpunkčných omylov

Doteraz vidno následky toho, že keď Američania vymýšľali internet, neporadili sa so slovanskými národmi. A tak internetu chýbajú interpunkčné krasotinky – dĺžne a mäkčene. Chýba tam toho viac, ale mne ide hlavne o tieto dve. A o medzery.    Šľahne ma, keď je internetová adresa bez dĺžňov a mäkčeňov, prípadne bez medzier, a po prečítaní je význam slova úplne iný. Tak poďme na príklady …

Surfoval som minule po internetových vlnách a zrazu vidím adresu www.hravekocky.sk. Hneď som trošku zaslintal a už mi pred očami behali hravé kočky, v mojich predstavách veľmi sporo odeté. A tak som teda klikol, nech si poteším svoje mužské ego. Moja radosť veľmi rýchlo zamrzla. Bola to stránka nadšených študentov matematicko-fyzikálnej fakulty, ktorých volajú kockaté hlavy, kockáči. Sami seba nazvali „hravé kocky“. Na stránke sa vyžívali v rébusoch a iných matematických pochúťkach. Pre nich je asi riešenie hravých záhad z útrob matematiky vrcholom rozkoše. Poviem vám, chuť na hravé kočky mi zobrali totálne!

Zmiatla ma aj stránka www.otravazostravy.cz. Zaujímalo ma, aké kadejaké otravy zo stravy môžem pochytiť. Predsa len, dnes si človek nemôže byť istý, koľko kadejakých jedov konzumuje. Stránka však bola o monitorovaní otravného smogu z Ostravy. Environadšenci zo severnej Moravy aj takto poukazujú na nevhodné životné prostredie.

Ďalšou stránkou bola www.vsetkoodevine.sk. Chodievam na Devín, na zrúcaninu hradu a nazdával som sa, že táto stránka prehĺbi moje znalosti o Devíne, o zrúcanine, o dedine, o histórii hradu. Mýlil som sa. Táto stránka sa špecializovala na zbrane ráže 9 milimetrov. Všetko o pištoliach, revolveroch, puškách s priemerom hlavne deväť. Devina je proste kráľom ručných zbraní, a tu som sa mohol naučiť všetko o devine.

Klikol som na stránku www.dieta-rychloauspesne.sk. V mojom okolí je mnoho párov, čo majú problémy s počatím dieťaťa. Tak som si chcel pozrieť, aké pokusy by som im mohol poradiť, aby prišli k vytúženému dieťaťu. Ale stránka vôbec nebola o deťoch. Nebola o prínosoch, ale o stratách. Stratách kilogramov rôznymi formami diéty. A hlavne, aby tie kilá leteli dole rýchlo a úspešne.

O stránke www.mocnaulici.sk som predpokladal, že bude mať historický základ. Že sa tam dozviem o politikoch, ktorí zdvihli moc, ktorá ležala na ulici. Veď aj v roku 1989 moc ležala na ulici. A podobných historických zvratov je plno. V tomto prípade to však bol moč, ktorý ležal na ulici. Aktivisti hnutia „Čisté ulice“  aj týmto spôsobom bojovali proti močipánom tejto doby.

Čo myslíte, čo som našiel na stránke www.detskepiskoty.sk ? Uhádli ste, piškóty to neboli! Nejaký krikofil nahral celú plejádu detských piskotov, mohol som si uši zodrať na prenikavých detských hlasivkách.

Veľa som očakával od stránky www.starostisudom.sk. Chcel som sa vedomostne pripraviť, čo ma môže čakať s pribúdajúcimi rokmi. Neviem, čo je na tom pravdy, ale starosti s údom má vraj veľké percento mužov nad päťdesiat rokov. Ani tu som sa netrafil do čierneho, veci stáli inak, než som čakal. „Starosti súdom“ je občianska iniciatíva, ktorá sa snaží bremeno občanov preniesť viac na zadrhávajúce sa súdy.

Niektorý večer som mal chuť na čítanie úvah, na myšlienky s hlbším ponorom. Natrafil som na stránku www.vecneuvahy.sk. Mám rád, keď sa hovorí k veci, a také vecné úvahy by mi sadli. Alebo by to boli večné úvahy? Také, ktoré trápia ľudí od počiatkov vekov? Opäť som sa riadne sekol. Táto stránka prinášala memoáre starého mäsiara, ktorý stál večne u váhy, strávil pri nej dlhé desaťročia.

Realitný podtón som cítil u stránky www.bielevily.sk. Tipoval som, že sa tam dozviem o prenájmoch víl na pobreží Stredozemného mora. Ale realita nebola v realitách, ale niekde úplne inde. V rozprávkach. Stránka sa venuje pripravovanej zbierke rozprávok „Biele víly“ od spisovateľky a rozprávkarky Zuzanky Kuglerovej.

Ponoriť sa do hlbín dermatológie som chcel na stránke www.mojakoza.sk. O koži tam nebolo ani zmienky, nadšený chovateľ kozy sa potreboval podeliť o svoje zážitky so svojim obľúbeným zvieratkom.

Užitočné informácie na cestu do zahraničia som sa chcel dozvedieť zo stránky www.kontrolapasov.sk. Neboli tam očakávané informácie, týkajúce sa pasu. Na tejto stránke sa venovali dôležitosti merania si obvodu pása, keďže jeho priveľký obvod je rizikovým faktorom zdravia.

Zmýlil som sa aj na stránke www.dobaparenia.sk. Nedozvedel som sa nič o dobe parenia knedlí, buchiet, ani o dobe naparovania pri upchatých nosných dutinách. Zato som sa poučil, kedy prebieha ruja jeleňa, kedy sa pária ľadové medvede i kopa iných zvierat.

Pri poháriku vína som si klikol na stránku www.vinnysvet.sk.  Predpokladal som, že „Vínny svet“ je magazín o víne. Nebol o víne, túto stránku prevádzkoval asi paranoidný šialenec, obviňujúci všetkých ľudí sveta z toho, že privádzajú Zem do záhuby.

Kliknutím na stránku www.tucnelupy.sk som chcel získať informácie o silných lupách, takým som chcel potešiť kamaráta filatelistu. Nepochodil som, dozvedel som sa o histórii lúpežných prepadnutí, keď si lúpežníci prilepšili tučnými lupmi.

Naďabil som na ďalšie stránky, ktoré ma zmiatli, ako napríklad www.kancelárskespinky.sk (bolo to o podrazáckych úradníkoch na nižších úrovniach), www.cudnezeny.sk (ženy tam neboli cudné, ani necudné, ale čudné) alebo www.vecnedary.sk (očakával som vecné dary, ale boli to večné dary). Šľahne ma z týchto interpunkčných omylov a z toho, že tí Amíci pozabudli zaradiť do internetového sveta aj dĺžne a mäkčene. Len mi nepovedzte, že sa vám ešte nestalo, že vás zmiatla nejaká neinterpunkčná SMS-ka, alebo e-mail… Toto vám neuverím!  (-:

P.S.: Neberte všetko vážne, je to fikcia… ((-:

Mesto, čo mi dráždi zmysly…

17.08.2011

… Drážďany mám stále v mysli. Na dovolenke, kde som sa obšmietal okrem iného aj v severných Čechách, som navštívil i metropolu Saska, Dresden. Drážďany sú veľmi krásne, je neuveriteľné, ako sa toto mesto dokázalo pozviechať z trosiek dvojdňového brutálneho bombardovania vo februári 1945. Škoda, že som mal na mesto tak málo času, navštívil som len časť [...]

Ako zo ženy urobiť muža…

01.03.2011

A zas sa nám chybička vlúdila, do tabuľky zablúdila…

Ako sa Vlk Žralokom vzoprel

31.01.2011

Kde bolo – tam bolo, za siedmimi horami a za siedmimi bankami si v pokoji hovelo pekné horské jazero, kde vetrík čeril hladinu vody a Rusi čerili hladinu vodky. Problémy v jazere boli snáď len so smeťami, ktoré tam zvery nahádzali, počnúc papierikom od Hašlerky končiac hrdzavou Tatramatkou.

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Lasky

o všeličom prevažne nevážne...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 60129x
Priemerná čítanosť článkov: 3758x

Autor blogu