Založ si blog

O smelom zajkovi a nehygienickom psovi…

Kto z vás si ešte pamätá na svoj pamätníček z detských čias? V dnešných časoch to už asi tak nefičí, ale v dobách silne predpočítačových pamätníček mal snáď každý. Každý priateľ, kamarát, každý blízky človek v ňom mohol nechať svoju stopu, svoje malé svedectvo – pamätáš, aj ja som bol tu pri tebe… Väčšinou to boli kresby, pomenej písané slovo.

Moje dcéry tiež majú svoje pamätníčky. I dostalo sa nám tej cti, že aj my, rodičia, môžeme zanechať kúsok zo seba na kúsku papiera. Laskyca vie pekne kresliť, tak nakreslila obrázok, ako je zvykom. Ja kresliť neviem, tak som dcére povedal, že jej napíšem básničku. A tak som sa zapozeral na Laskycin obrázok a vyšlo z toho toto zverské dielo:

Krátka bájka o smelom zajkovi a nehygienickom psovi.

Čumí zajko na psie zuby.

„Fúúúúj!

Čože ti tak smrdí z huby?!

Vari si žral ropuchu?

Veď muchy kapú vo vzduchu!

Zo smradu mi uši visnú,

do očí sa slzy tisnú,

chvostík sa mi trasie besne,

o chvíľu ma o zem tresne!

Choď radšej, ty psisko, ďalej,

Savo si do tlamy nalej.

Vykloktaj si riadne hrdlo.

Bež už! Nestoj tu, ty trdlo!“

Počúva pes vyjavene,

kamže ho ten zajac ženie.

Nemá rád on drzé tvory,

zlosť sa v psovi silno tvorí.

Než by zajko riekol „mrkva“,

pes mu kožuch v zuboch krkvá,

poslúži sťa kefka zubná.

Drzosť zajka je mu zhubná.

Poučenie z toho plynie:

Nebuď drzý na tie tvory,

čo majú väčšie otvory.

Keď tvor otvory otvorí,

pre drzosť ťa tvor znetvorí.
(-:

zajopes

Mesto, čo mi dráždi zmysly…

17.08.2011

… Drážďany mám stále v mysli. Na dovolenke, kde som sa obšmietal okrem iného aj v severných Čechách, som navštívil i metropolu Saska, Dresden. Drážďany sú veľmi krásne, je neuveriteľné, ako sa toto mesto dokázalo pozviechať z trosiek dvojdňového brutálneho bombardovania vo februári 1945. Škoda, že som mal na mesto tak málo času, navštívil som len časť [...]

Ako zo ženy urobiť muža…

01.03.2011

A zas sa nám chybička vlúdila, do tabuľky zablúdila…

Ako sa Vlk Žralokom vzoprel

31.01.2011

Kde bolo – tam bolo, za siedmimi horami a za siedmimi bankami si v pokoji hovelo pekné horské jazero, kde vetrík čeril hladinu vody a Rusi čerili hladinu vodky. Problémy v jazere boli snáď len so smeťami, ktoré tam zvery nahádzali, počnúc papierikom od Hašlerky končiac hrdzavou Tatramatkou.

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Lasky

o všeličom prevažne nevážne...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 59609x
Priemerná čítanosť článkov: 3726x

Autor blogu